是咁的。話說早排 WhatsApp 有段對話(如果見到方格,嗰尐係 emoji 嚟㗎):

甲:睇緊身子好 😅
乙:哈哈好好笑,你咁後生,但時時用身子這字,係老人家用㗎咋,知冇?
甲:係嘅咩? 😜
乙:係!你係武俠小說古文時代,睇怕身子都係嗰度學嚟 😁
甲:聖經如此說:「就如身子是一個,卻有許多肢體,而且肢體雖多,仍是一個身子。基督也是這樣。」😁
  古今精神分裂 😜
乙:我知吖…聖經同你嘅狀態 😆
  但我哋都讀聖經,但唔會咁講㗎,除非係 quote
甲:😳
乙:呢個係咩樣?
甲:唔知點…啩
乙:唔好用「身子」呢兩隻字就得㗎喇
甲:😝

  唔使問阿貴,甲就梗係我啦,仲會有邊個。😜
  諗諗吓,「身子」呢個字分分鐘連老人家都唔講喇,寫就有。呢兩個字往時﹝si2﹞可能好平常,而家就唔再時髦 lu。(不過今晚《載得有情人》阿蘇係咁同佢爸爸講喎……)
  實情家吓好多字都 out 晒,冇人再用。正所謂風水輪流轉,繼威風威水之後有勁秋勁爆,而家……堅勁喪爆超激癲喎﹝wo2﹞,最後最終之後仲有終極喎﹝wo2﹞。
  沒有最勁,只有更勁。

撑廣東話  上個月行過圖書館,見到有本書,叫《撑廣東話》,係 Ben Sir 寫嘅。拎上手睇幾睇,幾過制喎,於是就借咗返嚟嘞。
  本書分咗四章:撑粵法、撑粵音、撑粵語學習同撑粵語棟篤笑。

  撑粵法嗰章最好睇,尤其係講舊粵語嗰幾篇。頭兩篇係 Ben Sir 記錄佢同張洪年老師嘅因緣,入面有尐資料來自張老師嘅《香港粵語語法的研究》,包括下面個對照表(淨係抄咗一尐):

 60 年代的粵語現今的粵語
A1你喺邊處﹝syu3﹞發財呀?邊度
A2去多幾就識咯。讀咗三重未識。
A3喺親戚處搭單寄居
A4臨扯先諗起。臨走
A5便唔便同你太太嚟呀?方唔方便
A6話就話個個都係自己嘅事頭老闆
A7唔理佢嘅來路係點。來歷
A8佢住嗰間白鴿竇豆腐潤
A9走咗上去天棚玩。天台
A10你咁鬧佢亦唔係點啱嘅。咁啱
A11正﹝zeng3﹞話起身咋?頭先
A12本書我。拎本書畀我。
A13叫阿吳醫生嚟同我睇吓點嚟睇吓我點
A14廿本﹝je6 bun2﹞廿本﹝jaa6 bun2﹞

  呢尐新舊對照延伸到下一篇〈粵語長片的粵語〉。Ben Sir 寫:「沒有粵語長片所提供的真人發聲語言資料,我們做夢也想不到短短四十年間,語言已靜悄悄經歷了音、詞、句的系列變化……」
  音詞句三樣最明顯嘅應該係音變,舊時﹝shi2﹞好興變調,例如:「你哋大少」個「爺」、「同埋阿三叔一返嚟」個「齊」、「有個遠方人客,邊呀?」個「個」,「幾到佢話事」個「時」都係由原調變成第二聲。
  詞呢?除咗之前嗰表提過嘅「邊處」、「正話」,仲有而家嘅「一早、之前」,以前叫「大早」:「我大早留低咗把扇」,而家嘅「而家、依家」,以前叫「家吓、家陣」:「結果去到家陣都未返嚟」(不過呢幾個都仲有人用緊嘅)。
  句法嘅例子有上面 A12 嗰個,以往會講:「我大早就話咗你知」,而家就講:「我一早就話咗你知」。仲有呢,就係家陣我間唔時都仲會講嘅「記得定﹝ding2﹞啦!」而家尐人其實會講:「梗記得啦!」

  Ben Sir 接住落去用兩篇文嘅篇幅,講〈周星馳.舊粵語.時空落差〉。據佢講,「現時討論周星馳的電影大都集中於分析其情節佈局、文化含意等角度,甚少分析他的語言特色及其帶來的效果。」睇晒呢兩篇,Ben Sir 似乎又真係講得冇錯喎,佢舉咗下面嘅例子:

 例子出處
B1搵埋你契妹夫一齊﹝cai2﹞嚟數。他來自江湖
B2正﹝z3eng﹞話講得好清楚。審死官
B3🈲 頂你個肺呀家陣武狀元蘇乞兒
B4家吓去煮啦。黑白殭屍
B5我企喺處﹝syu3﹞成點鐘,家吓又見口渴。賭聖
B6兩位做官嘅定﹝ding2﹞嘞。審死官
B7送多兩下你又點話。審死官
B8你知道深井大屠夫呀?賭聖
B9鉸剪腳喎,你話笑死唔笑死吖?逃學威龍

  冚辦爛都係之前提過嘅舊粵語。Ben Sir 有個小結論:「就這樣,觀眾的眼睛一面觀看周星馳的電影,腦海一面浮現著昔日香港社會的情形。現在式的影像與過去式的回憶……兩個畫面所造成的時空落差便產生了突兀感。」至於周星馳係咪有意滲入舊粵語,又或者呢種舊粵語係咪佢無厘頭風格嘅元素,就要留待有心人深入研究嘞。

  呢篇讀後感就寫到呢處﹝syu3﹞,其餘尐章節有興趣嘅不妨借本書嚟睇,無奶油成本抄晒落嚟加嘛,下話?之不過《撑廣東話》雖然唔係學術著作,有尐都幾深(即係悶 😜),有尐就幾無聊吓 😅(查實係我唔明啫 😵)。Btw,有幾篇專門講廣東話粗口語法,兒童不宜㗎 😱。

  最後抄多一段,幾特別嘅現代香港話:

老師:各位同學,你哋覺得國強篇文寫得好唔好呢?
A: 幾啦。(幾好啦?)
B: 唔太。(唔太好?)
C: 唔喎。(唔好喎?)
D: O喎。(OK喎?)
E: O咗。(O咗嘴?)

arrow
arrow
    全站熱搜

    YSG 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()